De Steigenberger Wiltcher’s rijgt de sterren aan elkaar...

Het Steigenberger Wiltcher's kondigt vandaag aan dat het een uniek partnerschap is aangegaan met sterrenchef Kevin Lejeune van het restaurant La Canne en Ville, dat oorspronkelijk op een steenworp afstand van het hotel was gevestigd. Na het succes van de sterrendiners die ze tijdens de lockdowns samen organiseerden, bezegelen het hotel en de getalenteerde chef hun samenwerking door dit bijzonder gewaardeerde gastronomische huis in Brussel te verhuizen naar het Brusselse hotel. De directe toegang vanaf de Louizalaan 77 maakt het een ideale omgeving voor de creatieve keuken van de jonge sterrenchef voor zowel de hotelgasten als de fijnproevers in de hoofdstad.

Het Steigenberger Wiltcher’s, dat onlangs de prestigieuze 5 sterren superior rating kreeg, mag dus een sterrenrestaurant verwelkomen. Het is immers het restaurant van sterrenchef Kevin Lejeune: La Canne en ville*, dat in het voorjaar verhuist naar Louizalaan 77. Het hotel en de chef hadden al een maand lang samengewerkt tijdens de lockdown in het voorjaar van 2021 door sterrendiners op de kamers aan te bieden. Een formule die in die periode kon rekenen op veel bijval van klanten. Op basis van deze eerste succesvolle samenwerking zijn de directie van het hotel en de chef overeengekomen dat de Canne en Ville zou verhuizen naar een nieuwe restauratieruimte naast de LOUI, de bar van het hotel. De chef en zijn team zullen in eerste instantie de ruimtes volledig renoveren en inrichten naar hun eigen smaak, zodat de ervaring aansluit bij het reeds bestaande aanbod. Het niveau van beide instellingen doet vermoeden dat de resultaten bijzonder smakelijk zullen worden.

Na een carrière bij gerenommeerde restaurants opende Kevin Lejeune in 2018 Cane en Ville. Van de eerste dag kreeg het restaurant professionele erkenning. Zo werd hij ontdekking van het jaar bij Gault&Millau in 2018, het jaar daarop kreeg hij zijn eerste Michelinster en in 2021 werd hij uitgeroepen tot Young Chef of the Year bij Gault&Millau, die hem een score van 15/20 toekende. Het staat buiten kijf dat hij met alle nieuwe kennis die hij daar zal uitbouwen zijn vleugels nog verder zal openslaan. De opening staat gepland voor begin april.

Over Steigenberger Wiltcher's

Het Steigenberger Wiltcher's Palace, een icoon van het Belgische luxehotelwezen, verwelkomt de gast in een gezellige omgeving waar alles is uitgedacht om van het verblijf een onvergetelijke ervaring te maken.

Een juweel van luxe in het hart van Europa.
De unieke ligging in het centrum van Brussel, aan de prestigieuze Louizalaan, laat toe om te gaan shoppen in de luxewinkels of kunstzinnig te flaneren in de gerenommeerde kunstgalerijen die aan het etablissement grenzen.

Steigenberger Wiltcher's Brussels
71, Louizalaan
1050 Brussel - België
www.steigenberger.com - [email protected]

Perscontacten:

Olivier Duquaine

Managing Director, Backstage Communication
Veronique Bourgeois

Senior PR Consultant, Backstage Communication

Over Steigenberger Icon Wiltcher's Brussels

Over het Steigenberger Icoon Wiltcher's Brussel

Het Steigenberger Wiltcher's palace, een icoon van de Belgische luxehotels, verwelkomt u in een verstilde omgeving waar alles is ontworpen om van uw verblijf een onvergetelijke ervaring te maken. Een echt luxe juweel in het centrum van Europa. Dankzij de unieke ligging in het hart van Brussel, op de prestigieuze Louizalaan, kunt u heerlijk winkelen in de luxe winkels en kunstzinnige wandelingen maken in de gerenommeerde kunstgalerijen naast ons etablissement.

Steigenberger Icon Wiltcher's Brussel 71, Louizalaan 1050 Brussel - België +32 2 542 42 42
www.wiltchers.com | www.loui.brussels

Louizalaan, 71 1050 Brussel België